Blog

Przygotowałam kiedyś tzw. manual na potrzeby spotkań z kandydatami, poszukującymi pracy. Chcę się podzielić nim. Może kogoś zainspiruje i jakieś elementy wykorzysta dla siebie.

Wszystko zaczyna się od planowania. Ustalmy:

  • jakiej pracy poszukujemy
  • przygotowujemy dokumenty aplikacyjne
  • jakie źródła ofert zadziałają w naszym przypadku
  • systematyczność w działaniu
  • dotarcie bezpośrednie
  • wykorzystywanie portali społecznościowych

Jak już znamy nasz „target”, wiemy jakie stanowiska, jaki zakres zadań do nasz cel, zabieramy się do napisania CV. Dobre CV nie jest łatwo napisać, a jak już je mamy, to i tak wymaga ciągłej korekty i adaptacji do ofert. To co najważniejsze:

  • ESTETYKA
  • CZYTELNOŚĆ
  • ODPOWIEDNIE ZDJĘCIE
  • ODPOWIEDNI UKŁAD CV
  • Podsumowanie na górze
  • Doświadczenie, praktyki – chrolonologia
  • Wykształcenie
  • Umiejętności
  • Zainteresowania

Jeśli już pojawi się wymóg listu motywacyjnego, chociaż dzisiaj to już raczej rzadkość, to zastanówmy się jaki cel ma list motywacyjny? Wg mnie to:

  •  Przekonać do spotkania
  • Wyróżnić się
  • Przekonać, że sprostasz zadaniom
  • Przekonać, że masz wymagane doświadczenie
  • Rekomendacje

Oto ono, spotkanie z pracodawcą i rozmowa rekrutacyjna. Przygotujmy się do niej.

  • Poszukaj informacji o firmie, sprawdź stronę firmową, LI, etc
  • Przypomnij sobie treść ogłoszenia i jak do niego pasujesz
  • Poszukaj w głowie przykładów, które potwierdzą poszukiwane kompetencje, wiedzę
  • Bądź wypoczęta/y
  • Ubierz się elegancko, ale wygodnie i w myśl zasady Jak Cię widzą tak Cię piszą
  • Nie spóźnij się

C.d. nastąpi