Przygotowałam kiedyś tzw. manual na potrzeby spotkań z kandydatami, poszukującymi pracy. Chcę się podzielić nim. Może kogoś zainspiruje i jakieś elementy wykorzysta dla siebie.
Wszystko zaczyna się od planowania. Ustalmy:
- jakiej pracy poszukujemy
- przygotowujemy dokumenty aplikacyjne
- jakie źródła ofert zadziałają w naszym przypadku
- systematyczność w działaniu
- dotarcie bezpośrednie
- wykorzystywanie portali społecznościowych
Jak już znamy nasz „target”, wiemy jakie stanowiska, jaki zakres zadań do nasz cel, zabieramy się do napisania CV. Dobre CV nie jest łatwo napisać, a jak już je mamy, to i tak wymaga ciągłej korekty i adaptacji do ofert. To co najważniejsze:
- ESTETYKA
- CZYTELNOŚĆ
- ODPOWIEDNIE ZDJĘCIE
- ODPOWIEDNI UKŁAD CV
- Podsumowanie na górze
- Doświadczenie, praktyki – chrolonologia
- Wykształcenie
- Umiejętności
- Zainteresowania
Jeśli już pojawi się wymóg listu motywacyjnego, chociaż dzisiaj to już raczej rzadkość, to zastanówmy się jaki cel ma list motywacyjny? Wg mnie to:
- Przekonać do spotkania
- Wyróżnić się
- Przekonać, że sprostasz zadaniom
- Przekonać, że masz wymagane doświadczenie
- Rekomendacje
Oto ono, spotkanie z pracodawcą i rozmowa rekrutacyjna. Przygotujmy się do niej.
- Poszukaj informacji o firmie, sprawdź stronę firmową, LI, etc
- Przypomnij sobie treść ogłoszenia i jak do niego pasujesz
- Poszukaj w głowie przykładów, które potwierdzą poszukiwane kompetencje, wiedzę
- Bądź wypoczęta/y
- Ubierz się elegancko, ale wygodnie i w myśl zasady Jak Cię widzą tak Cię piszą
- Nie spóźnij się
C.d. nastąpi